JOM JOIN

Ahad, 5 Ogos 2012

SAHABAT

Sahabat,
Hulurkanlah tanganmu bila aku terjatuh,
Pimpinlah aku bila aku tersesat,
Hamparkanlah bahumu saat aku berduka,
Peluklah aku bila aku berjaya.


Sahabat,
Aku berharap kau selalu ada,
Saat aku memerlukanmu,
Saat suka dan duka menjenguk diriku,
Saat aku hilang tempat pergantungan,
Dan saat itu ku harap kau hulurkan tanganmu,
Bersama keikhlasan hatimu,
Tanda tulus ikatan persahabatan kita.


Sahabat,
Aku tidak mengharapkan kau menjadi insan yang sempurna,
Kerana aku juga tidak sempurna ,
Aku tidak berharap kau sebagai pelindungku,
Aku hanya berharap agar kau memberi sedikit semangatmu,
Untuk aku berdiri tegak,
Berani menempuh arus kehidupan yang semakin ganas gelombangnya.


Sahabat,
Gengamlah tanganku andai engkau tidak mampu berdiri dengan sendiri,
Peluklah aku tika kesepian menemaniku,
Tangan ini tak pernah kuat untuk memegangmu,
Tapi aku percaya keikhlasanku cukup teguh untuk menolongmu,
Aku memerlukanmu sepertimana kau memerlukan aku........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

THANKS

THANKS