JOM JOIN

Sabtu, 4 Mei 2013

PUISI BERSABARLAH WAHAI HATI

                                                                                                                                                              Bersabarlah wahai hati
 kerna sesungguhnya jodoh itu adalah ketentuan illahi
Percayalah wahai hati
Dia akan muncul satu hari nanti dalam kehidupan ini

Ketahuilah wahai hati
lelaki yang BAIK untuk perempuan yang BAIK
Sedarlah wahai hati 
dia pasti menunggumu kerana dia adalah milik mu
Gembiralah wahai hati
kerna nama nya telah tercatat di luh mahfuz

Yakinlah wahai hati,
pada JANJI-JANJI ALLAH....

Ya Allah
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya
kepada mu
agar bertambah kekuatanku untuk
mencintaiMU

Ya Muhaimin
jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorg hatinya yang bertaut
pada MU
agar tidak aku jatuh dalam 
jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padanya
agar tidak aku berpaling 
daripada hati MU

Ya Rabbul Izzati
jika aku rindu
rindukanlah aku pada
seseorg
yang merindui syahid djalanmu

Ya Allah
jika aku menikmati cinta
kekasihmu
janganlah kenikmatan itu melebihi
kenikmatan keindahannya
bermunajat disepertiga malam
terakhirMU

Ya Allah
jika aku jatuh hati pada kekasih MU
jangan biar aku bertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru
manusia kepada MU

Ya Allah
jika kau halalkan aku merindui kekasihmu
jangan biarkan aku melampaui batas 
sehingga melupakan aku pada cinta
hakiki dan rindu abadi hanya kepada MU



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

THANKS

THANKS