JOM JOIN

Ahad, 12 Mei 2013

UNTUKMU SAHABATKU


Aku datang tanpa teman,
diri ini berasa kosong dan sepi,
kerinduan kepada teman lama menghantuiku
Tika itu kau datang kepadaku
membawa senyuman dan harapan,
Walaupun ini pertama kali kita berjumpa,
tapi engkau menganggap aku seperti
sudah sekian lama kita bersua,

Ketika jiwa ini sudah mula mengenalimu
ruang kosong dihatiku telah dipenuhi
membuatkan aku mengerti apa itu
PERSAHABATAN  yang sebenar,
Kesakitan atau Kepenatan yang kita lalui bersama
bertukar menjadi kegembiraan kita bersama
dan akan menjadi memori yang indah buatku

Disaat aku tidak berupaya meneruskan kehidupan,
kau datang memapahku bersama dengan semangat,
walaupun engkau juga adalah  sepertiku,
maka aku gagahkan jua,
hanya kerana semangatmu yang tidak,
mengenal penat lelah

Apabila hubungan yang selama ini terjalin
bagaikan seorang abang dan kakak dengan adiknya,
allah datang menguji tali ikatan kita,
bukan kerana ingin memisahkan kita
tapi untuk memperkuatkan dan memperkukuhkan lagi
persaudaraan kita,
bak kata pepatah " cubit paha kanan, paha kiri terasa
begitulah hubungan engkau dan aku,

Apabila melihat engkau kesakitan berseorangan
tetapi aku di sini tidak dapat bersama denganmu
aku merasakan bagaikan seorang sahabat yang kejam
sebak dada ini melihat kesakitanmu
maafkan aku kerna
TIDAK BERSAMAMU
moga-moga ikatan kita masih lagi
ikatan PERSAHABATAN.....

insya allah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

THANKS

THANKS