JOM JOIN

Sabtu, 18 Ogos 2012

ALLAH???

sempena menjelang hari raya ini, aku nak bincang dengan sahabat sikit pasal kepercayaan kita terhadap allah. Tadi aku baru terbaca satu post dalam facebook yang mengatakan ada seorang perempuan memarahi rakannya kerana sentiasa dengan allah. Sebelum tu, mari kita doakan moga2 dia mendapat hidayat dan moga2 kita tidak terjebak dengan ini juga....insyallah

Pertama sekali, percaya kepada allah. Mungkin ramai umat islam sekarang mengaku yang wujudnya allah tapi tidak tau macam nak buktikan.. Baiklah kalu mengikut kitab tauhid " alam ini adalh bukti kewujudan allah ". Tapi aku nak bagi contoh yang mudah je iaitu kita pernah tengok tak kat langit kadang2 terpampar nama allah itu satu bukti.So kenapa nama allah terpampar tidak jesus or mana2 nama tuhan agama lain...tapi mungki ada yang kata macam mana kalu gambar itu di edit, so cari lah kat badan anda allah ada meletakkan tandanya kepada kita, setiap manusia ada dan sentiasa ada.

Dulu masa aku kat maahad, ustaz aku tak galakan kami baca bible sebab takut terpengaruh tapi aku degil sebab bagi aku kenapa aku nak takut kalu agama islam itu benar. Then aku pun baca, kat situ aku baca rasa macam ada sesuatu yang diorang sembunyikan. semua kisah yang diceritakan adalah tergantung. Jadi apa yang dapt kita simpul ialah agama islam adalah benar kerana semua kisah yang diceritakan dalam alquran semua nya lengkap tapi tidak pada bible.

Jadi, kenapa dalam kehidupan kita perlukan allah?? sebabnya apabila kita hayati apa erti sebenar kehidupan , kita akan faham yang hidup tanpa allah bagaikan layang-layang yang putus talinya. So janganlah kita jauh dari padanya dan jika jauh kembalilah kepadanya.

Jomlah, aku minta 2 minit untuk sahabat semua tutup mata dan beristigfar kemudian ingat2lah apa yang telah kita lakukan samada kita leka dengan dunia atau kita sentiasa bersama NYA. Ingatlah tak ada sesiapa yang mampu mendengar rintihan kita selain allah kerana allah tak pernah tidur ataupun mati.. Allah sentiasa berada dengan kita tak kira, kita berada di bawah ataupun kita berada diatas. SO JUST CLOSE YOUR EYES FOR A MINUTE.

kesimpulannya, ingatlah sejauh mana kita pergi kita tak akan dpat lari dari allah, segelap mana tempat itu allah sentiasa nampak, sesunyi mana tempat itu allah sentiasa dengar.Jadi, kembalilah kepada allah sebelum kita dipanggil menghadapnya kerana penerbangan maut tidak akan delay walaupun sesaat dan tidak akan cepat walaupun sesaat. JUST 2 MINUTE TO RETURN TO ALLAH.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

THANKS

THANKS