JOM JOIN

Rabu, 1 Ogos 2012

BULAN PURNAMA


  Muka kamu bak bulan purnama....itulah kebiasaan perumpamaan yang kebiasaan kita dengar . Persoalannya betulkah bulan itu cantik...mengikut kajian sains permukaan bulan dipenuhi dengan kawah dan gunung-ganang....
     Apapun kali ini saya bukan ingin berbicara tentang kecantikan bulan tapi tentang pengajaran yang dapat kita ambil dari bulan purnama......
   Bulan menerangi seluruh hidupan tatkala suasana menjadi gelap apabila dintinggalkan oleh matahari,biarpun permukaannya hodoh tapi apabila ada  kegelapn dia akan menerangi kegelapan tersebut, oleh itu kesannya seluruh hidupan mengakui bahawa bulan purnama itu cantik.
   Apa yang dapat kita simpul adalah, jadilah orang yg berguna untuk agama, bangsa, negara dan masyarakat. Setiap manusia mempunyai kelemahan, jadi usahlah kamu malu dan sedih dengan kelemahan tersebut kerana dengan kelemahan itu ada keistimewaan kita yang telah dikurniakan oleh allah. Apabila kita berkelakuan baik sudah tentu tanggapan masyarakat kepada kita adalah kebaikan untuk diri kita.

" Tidak kiralah jika seseorang itu berjubah dan berserban tapi memiliki akhlak yang buruk, dia tetap akan mendapat tanggapan buruk dari masyarakat,,,,,so think about"   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

THANKS

THANKS