JOM JOIN

Khamis, 20 September 2012

I LOVE YOU

Disaat aku dan kau berjauhan, rinduku terhadap mu kian dirasai oleh hati yang lemah ini.Aku menatap gambarmu, moga-moga dapat menghilangkan sedikit kerinduan. Namun kerinduan terhadap mu kian menyelubungi hatiku. Dalam kerinduan itu menyebab aku kembali kepada sejarah permulaan pertemuanku denganmu.

Disaat mataku mula berkelipan buat pertama kali, aku melihat wajahmu yang tersenyum mesra walaupun kelihatan sedikit tidak bermaya. Aku tertanya "SIAPAKAH DIA PEREMPUAN YANG TERSENYUM KEPADAKU". Aku cuba untuk bertutur namum yang keluar hanyalah tangisan. Kau mengangkatku dan memelukku disaat kedengaran tangisanku sambil berkata "Ala, anak ibu lapar??". Saat itulah persoalanku terjawab dimana suara yang aku sentiasa dengar sebelum ini.

 Lebih indah lagi, disaat aku mula mengenali dunia, ketika mana aku mula belajar bertutur dan perkataan pertama yang aku tuturkan adalah "ibu". Saat itu , kau bagaikan merpati terbang bebas apabila kedengaran perkataan itu. Teringat juga, disaat aku mula bertatih untuk berjalan, ketika aku jatuh, kau terus mengangkatku dan tidak membenarkan aku menanggis. Sekarang baru aku mengerti yang kau menyuruhku sentiasa bangun apabila jatuh dalam mengharungi kehidupan dan jangan sesekali kecewa kerana kau sentiasa denganku.

Zaman kanak-kanakku adalah zaman dimana menguji kesabaran mu. Teringat aku disaat aku bergaduh dengan abang-abangku menyebabkan almari kesayangan mu pecah dan menyebabkan kaki ku terluka. Kau langsung tidak mengendahkan almari, malah kau bergegas membalut luka ku. Di sini, aku mengetahui yang tiada yang penting dalam hidupmu selain daripadaku.Biar apa pun kau kehilangan, kau tidak mengendahkannya kecuali aku.

Disaat pertama kali, kau ingin berpisah denganku kerana aku terpaksa berada di asrama. Aku mengetahui yang kau merasakan bagaikan terdapat satu beban yang berat apabila mahu meninggalkanku. Matamu kelihatan berkaca namun kau menahannya, aku cuba untuk tidak menatap wajahmu yang cantik itu kerana aku tidak mahu melihat air mata kesedihanmu berguguran dimuka bumi ini. 

Gambarmu ku tatap sekali lagi, menyebabkan hatiku terasa sebak. Disaat aku bercakap dengan mu, ingin sekali aku mengatakan "aku sayang mu, IBU". Namun kata-kata itu tidak dapat diluahkan. Kenapa???Why???....tapi aku tahu yang kau mengetahui yang anak mu amat menyayangi Mu.....Ingin sekali aku memelukmu sepertimana kau memelukku dahulu disaat aku ketakutan dan kesedihan. 

Jadilah orang yang berguna itulah matlamatmu buatku bukannya sekeping kertas yang amat bernilai di dunia. Di masa ini, bermulalah langkah pertama ku kearah kejayaan hanya untuk mu. Bagiku tiada perempuan yang yang paling aku sayang melainkan kau, duhai IBUKU.Oleh itu, aku hanya mengharapkan doa mu saja moga-moga aku mampu untuk berjaya dalam hidupku dan insyallah satu hari nanti akan aku perkenalkan kau kepada dunia ini yang " AKU AMAT MENYAYANGI MU, IBU"
.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

THANKS

THANKS